Keluarga kecilku

Keluarga kecilku
indah...

Thursday 22 March 2012

di ketika itu...aku seorg TTC...

Assalamualaikum.....
Entry yang ditulis kali ni lebih kepada mengimbas kenangan 9 bulan yang lalu....
Saat bergelar isteri kepada Mr C..banyak impian indah yang diangankan..

mahu dapat keluarga yang bahgia, dapat lahirkan zuriat yang comel2 dan bakal menjadi anak yg soleh dan solehah...tapi yang diimpi tak yang seperti yang terjadi dlm realiti....

Habis cuti kahwin selama 2 minggu terus saya dan Mr C betugas demi tanggungjawap di tempat masing2....
Seorang di utara seorang diselatan...10 jam perjalanan....berpisah dengan lautan lagi...
tpi bila berjumpa sekali sebulan..itu yg manisnya....asyik rindua-rinduan....

Sebulan, 2 bulan, 3 bulan, 4 bulan masih tiada perkhabaran gembira.....
Soalan org sekelililng makin lama, makin berbisa......
tpi ada jgk yang menyedapkan hati,
1) "Alah korang berdua masih baru.....
2) " Biasalah dok jauh2.....jumpa jarang2 bila nak jumpa hari baik kan
3) " takper belum rezeki korang lagi, nnnti ada la tuh"

5 bulan, 6 bulan, 7 bulan, 8 bulan........humang ai....masih lagi menjadi TTC....
Ya Allah....hanya dia yg tahu berapa kali saya mengalirkan air mata bila "period" menjelma saban bulan
kekecewaan diri sendiri bila test air kencing asyik satu line merah jer, berpa sudah dihabiskan utk mengetes bila period lewat sehari, dua hari, tiga hari.....bila pikir2, itu lah nikmat terhingga yg ptut sya syukur dengan apa yang saya dah dapat skrg....

Dalam entry berikutnya akan saya cuba kongsikan dengan kengkawan pengalaman saya menjadi TTC...pahit manis bergelar TTC....

No comments:

Post a Comment