Keluarga kecilku

Keluarga kecilku
indah...

Friday, 18 May 2012

macam -macam rasa...

dalam dok mengandung ni .....
rasa macam mudah sabar, tak mudah sangat merajuk....kalo ada yang terbuku dihati lebih suka tepis2 tanpa pikir sangat.....berlainan dengan rasa sebelum mengandung...cam terbalik la plk...

tapi emmmm...entah la...
kadang-kadang rasa macam orang disekeliling tak pandai nak hargai.....

Bila la dapat bercuti, keje bertimbun kat office.......rasa penat...camnak bersandar sekejap....nak lelap mata sekejap.....

Monday, 7 May 2012

HB turun lagi..

menuju ke minggu ke-16...........
selepas chck up kali ke 4, cnfim HB=hemoglbin  rendh....HB biasa 11 ke atas..tapi saya dah paras 10.8...sikit jer beza kot..tapi takde kot2..ibu ngndung2 tak boleh2 ada kot2....kena bebel ngn misi..bebel uk kebaikan..kena makan itu ini....banyak nak stry tapi takda mood..mood ke laut..tapi kena coretkan as diari...
mood: sangt2 kecewa....rasa tak diperlukan....rasa meyampah dgn diri sendiri..rasa nak pergi jauhhhhhhhhh...nak bercuti..cam penat sngt....
kalau lah mata ni boleh menceritakan segalanya, takperlu berkata2...emmmmmmmmmmmmmmmm

Wednesday, 2 May 2012

yg hidup pasti akan mati......itu pasti

petang ni hujan tak berhenti....
air mata saya pun tak tertahan jgak.....
tak tahu nper....asyik teringatkan arwah, teringat kenangan keje bersama dia...
masa dia sakit selalu jgk ikut perkembangan dia melalui facebook...
alik2 tgh syok2 dok tgok perlawanan bola kedah V kelantan separuh akhir, jadi sayu walaupun pasukan sokongan suami dan adik ipar...air mata menitis kat meja makan restoran......arwah meninggalkan kami semua jam 8.15 malam di hospital serdang selepas bertarung dengan penderitaan penyakit leukimia hampir sebulan yg lalu...dia seorang sahabat yg sangat baik, DJ yang peramah, hebat berpantun...dan yg paling penting dia tak pernah sesekali membuli saya....
Masih ingat 2 tahun yg lepas, masa tu saya berkerja di RTM sebagai juruhebah di sebuah stesen radio "org2 lama' itu gelaran yg diberi kepada stesen radio kami...tapi hakikatnya saya baru berusia 21 tahun ketika mula2 bertugas disana....yg pasti saya yg paling muda, paling takda pengalaman cuma ada bakat yg pihak pengurusan nampak yg sesuai dgn aliran jiwa stesen tu....

Selama disana, arwah adalah rakan penyampai yg tidak lokek dengan senyuman dan gurauan. Walau saya masih baru, dia tak pernah membuli saya... istilah membuli "bertukar konti dengan alasan tak munasabah....tapi kenangan yg tak dapat saya lupakan sehingga kini adalah sifatnya yg suka mengusik saya yg sememangnya penakut ni...dulu kalo kena konti 12 tghmlm....@ 3 pagi...bila kami bertukar konti utk segemn berikutnya , sempat jgk saya tertido di sofa luar konti...yg kelakar time dia nak kejutkan sya....dia akan memperkuatkan @memperlahankan volume melalui speaker yg saya boleh dengar diluar sampai la saya terjaga dek bunyi bising tu...takpun dia akan mengunakan speaker di dalam dan luar konti yg boleh berkomunikasi dgn memanggil nama saya degn suara yg mendayu2......

SEMOGA DIRIMU TENANG DI SANA SAHABATKU....
TAKZIAH BUAT KELUARGA...TABAHLAH HATI WAHAI RAKAN2 DAN PENDENGAR STESEN RADIO TERSEBUT YG MERINDUI GURAUMU, SUARAMU....
KAMI JUGA AKAN PERGI MENINGGALKAN DUNIA INI SUATU HARI NANTI....AKAN KITA BERTEMU LAGI MENGIKUT TAKDIR MASING2.....
HANYA AL FATIHAH DAN SURAT YASIN INI KU KIRIM UNTUK MU SAHABAT.....