Keluarga kecilku

Keluarga kecilku
indah...

Monday, 18 June 2012

andai itu pernah berlaku...

dia sentiasa 'cool'....
andai dia tetiba marah?
..........
dia sentiasa senyum....
andai dia tetiba masam mencuka....?
......
dia sentiasa prihatin kepada kami....
andai dia tetiba abaikan kami?
....
dia sentiasa keluarkan kata-kata yang baik kepada kami...
andai dia tetiba  bercakap kasar?
...
dia sentiasa sayangkan kami....
andai dia tetiba membenci kami????
.....
dia sentiasa berdiplomasi...
andai dia tetiba menjadi diktator....????
......
dia sentiasa sabar...
andai dia tetiba hilang kesabaran??...

walau apapun yang berlaku....itu cuma andaian, tapi andaian itu tak mustahil tidak akan berlaku.....andai itu akan berlaku....apa persediaan kami.....
"persediakan kami adalah perisai sifat sabar"
mampukah kami lalui semua itu...."kami mohon kepada Mu ya Allah....'senoga dia sentiasa berada dalam lindungan dan rahmat-Mu...semoga keluarga kami jauh drpda sifat dengki manusia dan syaitan yg kamu laknat...

Thursday, 7 June 2012

terjeles, tercemburu.....

Ya Allah Ampunkan aku...
jauhkan aku dari sifat cemburu, berperansangka buruk, pentingkan diri.....
Ya Allah jauhkan aku dari bisikan syaitan ini....
Redha la hati...redhala jiwa..
Ya Allah....ya Allah....sedihnya saya...semoga ianya cepat berlalu pergi...
pulang la cepat ke pangkuan kami....

Wednesday, 6 June 2012

pagi2 dah berair mata........

Baru dua hari ditinggalkan.....tapi dah rasa haru giler....
Mr Cool masuk pulau Tioman.....bercuti?????sorang-sorang??????
Haah.....
Tapi nak buat macm mana cuti kami berdua tak sama, dia keje sebagai pendidik, n aku sebagai staff gomen yg cuti ada had limitnyer.....jawapnyer..dia sorg jerla yg pergi...
lagipun nak pergi berdua, kitorg pikirkan costing pergi balik plk...dah dua2 org baru habis bayar insuran n renew roadtax kete masing2...mahu tak haru biru kami berdua nak prepare duit utk sampai ke bulan gaji berikutnya...

kalo ikuthati rasa berat nak setuju n galakkan dia pergi tapi...
bila pikir kan dia dah lama giler tahan perasaan rindu pada keluarga angkat, kengkawan, anak murid dia kat sana....saya sokong jua ler.....

tapi sebak sungguh lepaskan dia.....haisshhhhhh, emosi terlebih ni... dalam jadi tak jadi nak naik bas masuk pulau..tetiba bas dia sampai awal dari bas adik ipar n anak saudara yg saya hantar nak balik ke kelate.. emmmmm akhirnya jadi gak dia pergi..teruk tak kalo saya sempat doa "semoga tiket habis, n doa semoga dia ubh fikiran"...selfish betoi...tapi Allah lebih mengetahui, rezeki dia lagi...jadi tinggal saya kt sini..n dia ke sana....semoga dia happy sentiasa